Dubaj velja za arhitekturni presežek, še posebej, če upoštevamo dejstvo, da ni bilo pred 30 leti na tem območju nič drugega kot puščava. Za svojevrsten presežek pa veljajo tudi ceste - predvsem načrtovanje avtocest in njihovih izvozov! Skoraj bi dal roko v ogenj, da jih je načrtovala skupina Indijcev, ki niso nikakor mogli najti skupnega imenovalca, da bi uskladili svoje misli in ideje.
Ko pride človek iz Evrope v Dubaj s svojim nemškim modelom razmišljanja in poskuša iskati logiko v izgradnji tukajšnjih avtocest in izvozov, ima precejšnje težave. Logika na cestah bi mu namreč močno olajšala pot in orientacijo pri vožnji od točke A do B. Vendar iskanje logike v tem se lahko manifestira predvsem v dveh možnih oblikah
- ta človek na vsak način išče vzorce, modele in logične povezave iz terena, skuša najti teoretični model, ki bi bil uporaben v praksi in bi olajšal njegovo vožnjo in zmanjšanje napačno izvedenih izvozov na 0 ter zamude na sestanek na -5min! V praksi testira tudi z navigacijo, telefonom, satelitskimi posnetki in izračuni... Končni izid po dveh mesecih: človek se vrne v Slovenijo, kjer mu nudijo ustrezno zdravstveno pomoč in svetovanje, v ZAE si namreč tega ne more privoščiti. Občasno ga hospitalizirajo, v Dubaj se ne vrne nikoli več.
- ta človek se na pamet nauči izvoze, ki so pravilni - teorija preizkušanja. Začne spremljati prometne usmeritve in jim slepo slediti in ne išče več logike v prometnem načrtovanju. Končna situacija po dveh mesecih: adaptacija in rutinska vožnja, v kateri uživa ter vztrajno trobi na vse okoli sebe!
Praktični prikaz razlik:
{Nemški- logični model izvozov (t.i. deteljica)}. |
{Dubajski - morda nekomu logični model izvozov (?)} |
No, ampak zgleda pa lepo!
Sicer pa uporabljajo tudi veliko rondojev, ki so po mojem mnenju najbolj učinkovito sredstvo za urejanje prometa. Veljajo pa posebna pravila kako voziti v rondojih. (OP: To sem se pa naučil danes, na prvem predavanju iz CPP-ja, ki je eden izmed začetnih korakov za opravljanje vozniškega izpita.) Ker je notranjost rondoja neizkoriščen prostor jih dizajnerji skoraj praviloma izkoriščajo za najrazličnejše skulpture, umetnine in seveda urejene zelenice.
Ni komentarjev:
Objavite komentar