nedelja, 16. junij 2013

Načrtovanje avtocest - abstraktna umetnost


Dubaj velja za arhitekturni presežek, še posebej, če upoštevamo dejstvo, da ni bilo pred 30 leti na tem območju nič drugega kot puščava. Za svojevrsten presežek pa veljajo tudi ceste - predvsem načrtovanje avtocest in njihovih izvozov! Skoraj bi dal roko v ogenj, da jih je načrtovala skupina Indijcev, ki niso nikakor mogli najti skupnega imenovalca, da bi uskladili svoje misli in ideje. 

Ko pride človek iz Evrope v Dubaj s svojim nemškim modelom razmišljanja in poskuša iskati logiko v izgradnji tukajšnjih avtocest in izvozov, ima precejšnje težave. Logika na cestah bi mu namreč močno olajšala pot in orientacijo pri vožnji od točke A do B. Vendar iskanje logike v tem se lahko manifestira predvsem v dveh možnih oblikah
  1. ta človek na vsak način išče vzorce, modele in logične povezave iz terena, skuša najti teoretični model, ki bi bil uporaben v praksi in bi olajšal njegovo vožnjo in zmanjšanje napačno izvedenih izvozov na 0 ter zamude na sestanek na -5min! V praksi testira tudi z navigacijo, telefonom, satelitskimi posnetki in izračuni... Končni izid po dveh mesecih: človek se vrne v Slovenijo, kjer mu nudijo ustrezno zdravstveno pomoč in svetovanje, v ZAE si namreč tega ne more privoščiti. Občasno ga hospitalizirajo, v Dubaj se ne vrne nikoli več. 
  2. ta človek se na pamet nauči izvoze, ki so pravilni - teorija preizkušanja. Začne spremljati prometne usmeritve in jim slepo slediti in ne išče več logike v prometnem načrtovanju. Končna situacija po dveh mesecih: adaptacija in rutinska vožnja, v kateri uživa ter vztrajno trobi na vse okoli sebe! 

Praktični prikaz razlik:
{Nemški- logični model izvozov (t.i. deteljica)}.
{Dubajski - morda nekomu logični model izvozov (?)}

No, ampak zgleda pa lepo!



Sicer pa uporabljajo tudi veliko rondojev, ki so po mojem mnenju najbolj učinkovito sredstvo za urejanje prometa. Veljajo pa posebna pravila kako voziti v rondojih. (OP: To sem se pa naučil danes, na prvem predavanju iz CPP-ja, ki je eden izmed začetnih korakov za opravljanje vozniškega izpita.) Ker je notranjost rondoja neizkoriščen prostor jih dizajnerji skoraj praviloma izkoriščajo za najrazličnejše skulpture, umetnine in seveda urejene zelenice.

Ni komentarjev:

Objavite komentar