Jure je o načrtovanju cest v Dubaju že pisal. Pa da nadaljujem, da dobite malo bolj jasno sliko najinega vsakdana na Dubajskih cestah.
Načeloma so
prometna pravila in zakoni tukaj precej standardni in podobni večini drugih držav. Upoštevanje
le-teh pa je čisto druga zgodba. Tujci ob prvem obisku dobijo občutek totalnega
kaosa na cestah Dubaja. In ta občutek jih ne vara.
Prometne
povezave so kar solidne, ponekod so zgrajene celo 14 pasovne avtoceste, ampak
so le-te neprestano polne. Tako se po
številu smrtnih žrtev Dubaj uvršča med države z največ smrtnih žrtev na
prebivalca. Eden izmed vzrokov za to so seveda dragi in zelo
hitri avtomobili ter Pakistanci, ki veljajo za najslabše in najnevarnejše
voznike v Dubaju.
Neupoštevanje omejitev hitrosti je skorajda nemogoče. Če pa ti to kljub vsemu uspe
si si prav zagotovo pridobil nekaj dodatnih črnih pik ter visoko denarno kazen. Povsod so
nameščeni stacionarni radarji, približno na vsaka 2 km. Zanimivo je, da imajo radarji
v UAE kar 20km/h tolerance, ki pa naj bi bila umaknjena v letu
2013 in 2014.
V primeru, da te radar uspe slikati obvestila o kazni ne
dobiš po pošti (kot je praksa v Sloveniji), ampak svoje kazni spremljaš na spletni strani policije. Kazni moraš plačati do naslednjega podaljšanja registracije. Če vseh kazni ne poravnaš ti ne podaljšajo registracije. Simpl ko pasulj!
Večina avtomobilov ima že serijsko vgrajen merilnik hitrosti, kar
pomeni, da začne pri prekoračitvi 120km/h piskati ali utripati lučka, ki te opozarja,
da za dobro sebe in svoje denarnice zmanjšaš hitrost.
Običajne omejitve hitrosti v UAE:
- 40 km/h v naseljih,
- 60 ali 80 km/h
na glavnih cestah,
- 70 km/h na
Jumeirah Beach Road,
- 100 ali 120
km/h na avtocestah,
- 120-140 km/h
na avtocesti cesti Abu Dhabi-Dubaj.
Kamele predstavljajo novost za marsikaterega ekspata in le redko jih vidiš v notranjosti mest. Zunaj mest pa lahko predstavljajo nevarnost na cesti. Velika večina cest je načeloma zavarovanih z ograjo, kar pa še ne pomeni, da se ne more katera izmed kamel znajti na drugi strani ograje.
Kamele predstavljajo novost za marsikaterega ekspata in le redko jih vidiš v notranjosti mest. Zunaj mest pa lahko predstavljajo nevarnost na cesti. Velika večina cest je načeloma zavarovanih z ograjo, kar pa še ne pomeni, da se ne more katera izmed kamel znajti na drugi strani ograje.
V primeru, da ti le uspe zbiti kamelo takoj nastaneta 2 problema:
(1)
kamela se lahko zaradi svoje višine kaj hitro prevrne na avto kar lahko
povzroči veliko škode.
(2) kazen zna
biti zelo zelo draga, še posebej, če imaš to neznansko srečo, da si zbil eno
izmed najboljših kamel v čredi.
Sicer pa ima večina kamel povezane noge, s čimer jim onemogočijo brezglavo divjanje po cestah.
Naslednje nevarnosti predstavljajo osli in koze. Zadnje imajo majčkeno več možganov in navadno bežijo stran od avtomobilov. Vendar večinoma v zadnjem trenutku. Kar pomeni, da imaš še vedno veliko možnosti, da zbiješ kakšno.
Sicer pa ima večina kamel povezane noge, s čimer jim onemogočijo brezglavo divjanje po cestah.
Naslednje nevarnosti predstavljajo osli in koze. Zadnje imajo majčkeno več možganov in navadno bežijo stran od avtomobilov. Vendar večinoma v zadnjem trenutku. Kar pomeni, da imaš še vedno veliko možnosti, da zbiješ kakšno.
Ležeči
policaji so, tako kot v Sloveniji, tudi v Dubaju namenjeni zmanjševanju
hitrosti vozil. Ja, kdo bi si mislil :) Razlikujejo se tako po velikosti kot po
obliki. Se pravi, da lahko nekatere prevoziš pri 50km/h, medtem ko ti na ostalih z isto hitrostjo z lahkoto uspe razbiti
odbijač in poškodovati sprednji del podvozja terenca.
Policistov ne
srečaš ravno pogosto, se pa običajno ukvarjajo z manjšimi prometnimi prekrški v
višini do 500 AED (cca. 100 €). V primeru ko prometni prekršek vključuje poškodbe in/ali
znatno materialno škodo se zadeva rešuje na sodišču.
Prevoziti rdečo luč ni ravno poceni. Takoj si lahko lažji za 800 AED (cca. 170 €). Stop znak nima ravno velikega učinka saj ga skoraj nihče NE
upošteva, prav tako tudi prehodov za pešce ne. Varnostne razdalje po večini med
avtomobili ni, prehitevanje po desni pa je nekaj čisto vsakdanjega. Smerniki se
uporabljajo zelo redko. Se pravi, da vozni pas zamenjaš nenadoma in z veliko hitrostjo. Se
pa uporablja troba... vsaki 2 sekundi. Če si prvi v vrsti in če pri zeleni luči
ne spelješ isto sekundo se jih vsaj 5 za tabo prilepi na trobo.
Kjer so nameščeni
parkomati jih je pametno uporabiti. V bistvu imaš na voljo, da se sam odločiš za kazen v višini
100-200 AED (cca. 20-40 €) ali 1-2 AED/h (cca. 0.20-0.40 €) parkirnine. Parkirišča v večini pripadajo hotelom,
nakupovalnim centrom, supemarketom in so navadno brezplačna ter pogosto zasedena. Najti prosto parkirno mesto je včasih prava umetnost.
Kakšno peščeno območje, ki izgleda odlično za parkiranje svoje mašine se lahko kmalu spremeni v velikanski problem, saj obstaja veliko možnosti, da se avtomobil pogrezne v pesek.
Kakšno peščeno območje, ki izgleda odlično za parkiranje svoje mašine se lahko kmalu spremeni v velikanski problem, saj obstaja veliko možnosti, da se avtomobil pogrezne v pesek.
Vožnja pod
vplivom alkohola je prepovedana. Ja. Kaj takega pa res ne bi pričakovali, ne? :) Vozniki morajo imeti 0,0 grama alkohola na
kilogram krvi. V primeru, da te ustavi policija ti denarna kazen in zapor prav
zagotovo ne uideta.
Telefoniranje
med vožnjo je zakonsko prepovedano, prav tako tudi gestikuliranje. Že
marsikateri voznik se je zaradi tega znašel v zaporu, čemur navadno sledi
odpoved iz delovnega mesta ali celo izgon iz države. Tako. Kazanje sredinca tukaj
odpade.
Ni komentarjev:
Objavite komentar